fjallnara-skog-tj

I dagarna lanserar Swedish match en specialutgåva av varumärket Ettan. Om du tyckte det var manligt att snusa tidigare är det ingenting mot känslan du kommer få när du hör namnet på den här nyheten: ETTAN JAKT. Lite kontrast gentemot alla Göteborgs Rapé portionsdosor här på redaktionen…

Ettan Jakt är en limiterad designutgåva av Ettan lös och har tillverkats i 82 000 exemplar. I slutet av augusti hittar du den på OKQ8 i hela landet, hos utvalda tobakshandlare och självklart i Swedish Match egna butiker i Stockholm, Göteborg och Strömstad. Att den finns att köpa i Norrland är så uppenbart att vi knappt behöver skriva det, eftersom var sjunde snusare därifrån i dagsläget redan har en Ettan-dosa i bakfickan. Ettan lös är förövrigt (wohow, vilken surprise) den enskilt mest sålda snusprodukten i Norrland. Snacka om stereotypiskt.

Skog, snö, gevär, Ettan Jakt & några älgar är förmodligen vad de flesta norrländska männen kommer sysselsätta sig med i höst och vinter. Och det är förmodligen lika manligt, coolt och fantastiskt som det låter.

ttt

– Det känns extra roligt att uppmärksamma Ettan som är Sveriges äldsta snusvarumärke. Ettan har funnits sedan 1822, är starkt förknippad med tradition och har en trogen kundkrets. Designen har under väldigt många år varit nästintill oförändrad, men jag tror att konsumenterna kommer att gilla tilltaget. Inte minst i Norrland där drygt var sjunde snusare har en Ettan-dosa i fickan, säger Mediha Budak Gustafsson, varumärkeschef Swedish Match.

DELA
Petter Axell
Högskoleutbildad copywriter och självutnämnd mästerskribent. En #brakille med alldeles för många bilder utan tröja på sin Instagram @petteraxell

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn