ikea1

BAS är väldigt stolt över det nya samarbetet kring förpackningsstrategi och design tillsammans med IKEA Food. De nya produkterna kommer inom kort att fylla IKEA Food markets hyllor med inspiration och upptäckarglädje. Först ut är serierna ”Påtår” och ”Munsbit” som följs av ”Allemansrätten” och ”Sjörapport”, alla klassiska svenska fenomen. 

Tillsammans med IKEA Food har BAS gjort ett strategiskt designarbete för samtliga förpackningar i IKEAs matsortiment som bygger på inspirerande kommunikation och historier kring svensk matkultur och svenska fenomen. Sortimentet har också grupperats på ett helt nytt sätt som utmanar traditionell sortimentsindelning och gör det enklare för kunden att hitta rätt.

”Vi har gjort en lekfull och nytänkande kombination av design och story telling som ska bidra till nyfikenhet kring produkterna. Det blir en tydlig koppling till mat och dess sammanhang, med glimten i ögat” säger Marie Wollbeck, CD på BAS

Inte bara designen har utvecklats utan parallellt har IKEA Food produktutvecklat sortimentet med fokus på hälsa, miljömedvetenhet, kvalitet och prisvärde. Fler produkter ligger i lanseringsplanen de kommande åren, så håll ögonen på IKEA Food framöver för fler överraskningar!

ikea2

 

DELA
Världens bästa redaktion.

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn