Abonnemangshjalpen2

Appen Mina Tjänster har på bara 1,5 år lyckats spara drygt 60 miljoner kronor åt sina användare; genom att förändra eller avsluta användarnas abonnemang åt dem. Nyligen integrerades Mina Tjänster in i Swedbanks app, vilket gör att 4,3 miljoner svenskar nu har möjligheten att öka makten över sina abonnemang.

Mina Tjänster grundades efter att Joakim Sjöblom, en av grundarna, fått en smärre chock i kön i matbutiken. Pengarna han trodde fanns på kontot var inte där. Efter en snabb titt upptäckte han att det var för att flera abonnemang oväntat hade debiterat hans konto. Han kände direkt att det borde finnas en tjänst som underlättar för privatpersoner att ha full koll på vilka abonnemang som är kopplade till ens bankkonto.

I mars 2016 lanserades Mina Tjänster i en första version. Konsumentens bästa har varit fokus sedan starten och bolaget arbetar ständigt för att fler privatpersoner ska ta makten över sin privatekonomi genom att helt enkelt bli medvetna om hur enkelt det kan vara att spara pengar genom att byta abonnemang. För att förenkla abonnemangsbyten och uppsägning utför Mina Tjänster dessa åt sina användare.

Nu har Mina Tjänster även blivit en del av Swedbanks app och 4,3 miljoner personer har möjligheten att ta makten över sina abonnemang i det som kallas ”Abonnemangshjälpen”.

– Detta är ett viktigt steg på vår resa för att underlätta vardagen för konsumenten. Vi hjälper kunder att spara både tid och pengar samtidigt som företagen får en helt ny möjlighet att exponeras, säger Joakim Sjöblom.

Mina Tjänster går ut på att genom inloggning med BankID sammanställa en lista med de abonnemang som användaren har, visa om det finns abonnemang som erbjuder samma värde men till ett lägre pris och via ett knapptryck säga upp abonnemang om användaren vill det.

Många personer låter blir att byta abonnemang eller avtal eftersom det tar tid att undersöka vad som finns på marknaden och det kan vara otydligt om man egentligen tjänar på bytet. Genom att Mina Tjänster utgår från abonnemangen användarna har idag, kan de visa vilka andra företag eller abonnemang som ger användaren samma värde, men till ett lägre pris. Användarna behöver sedan inte lägga tid på att kontakta de olika företagen, utan det ordnar alltså Mina Tjänster. Kan det bli smidigare?

Abonnemangshjalpen3

DELA

Världens bästa redaktion.

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn