gbg-rape-pride

Swedish Match har tagit fram en limiterad designutgåva av Göteborgs Rapé i samarbete med 7-eleven, som är huvudsponsor till Stockholm Pride 2015. Den heter Göteborgs Rapé with pride. 23 000 dosor tillverkas och kommer att säljas i 84 olika 7-eleven butiker och i Swedish Match egna butiker i Stockholm, Göteborg och Strömstad från mitten av juli.

– Göteborgs Rapé with pride är den produkt som jag personligen är mest stolt över att ha lanserat som varumärkeschef för Göteborgs Rapé. Pride bedriver ett viktigt arbete och vi är glada över att kunna medverka genom att ta fram denna utgåva som uppmärksammar allas lika värde, säger Tove Lundgren, varumärkeschef Göteborgs Rapé Swedish Match.

Swedish Match lanserade en limiterad variant av Röda Lacket under Pride redan 2008 som var mycket uppskattad. I år har man valt att göra en pride edition på Göteborgs Rapé vit portion – den enskilt mest sålda snusprodukten på 7-eleven.

Christian Gerdes, festivalchef Stockholm Pride festival, uppskattar initiativet.
– Vi ser positivt på all koppling till Pride under pridesäsongerna och välkomnar sådana här initiativ och att företag ställer sig bakom Pride.

Med andra ord, snusar du och tycker alla människor är lika mycket värda kan det vara värt att snegla lite extra på den regnbågsinspirerade dosan.

DELA
Världens bästa redaktion.

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn