bil2

Hyundais prisbelönta IONIQ är den första modellen i världen med att designas från grunden för tre olika elektrifierade drivlinor; hybrid, laddhybrid och el. Den har allt en chef kan önska sig: snygghet, smarthet och säkerhet.

Det har aldrig varit bättre att köra miljövänligt – för nu finns Hyundai IONIQ på vägarna – så att du kan köra miljövänligt LIKE A BAWS.

IONIQ Electric lanserades i slutet på förra året och har redan fått ta emot flera fina utmärkelser som bland annat vinnare av Teknikens Världs Stora Bilpris 2017. Ska vi ta en titt på varför?

IONIQ Electric ser ut som vilken snygg bil som helst men under baksätet döljer sig ett 28kWh LitiumJonPolymer-batteri som låter dig köra 280 kilometer per laddning. Elmodellen drivs med en elektrisk motor på 88 kW.

Körupplevelsen kan liknas vid en helt vanlig bil, något som kunderna länge efterfrågat. Det är bara att starta, lägga i drive och köra. Den största skillnaden är att man tankar med kabel istället för slang.

Den som vill slippa ladda men ändå vill vara miljövänlig kan välja IONIQ Hybrid. Den är ensam på hybridmarknaden om att ha en dubbelkopplingslåda, vilket har gjort att bilen hyllas för sin sportiga körupplevelse.

Med räckvidd på 1.320 kilometer och en förbrukning på 3,4 liter/100 kilometer kan du känna dig som en miljömedveten kung i ett snyggt åk.

Under 2017 lanserar även Hyundai en laddhybrid av modellen. Precis som hybriden drivs den av både el- och bensinmotor, men skillnaden är att laddhybrider kan laddas genom vanliga uttag. Den klarar sig till stor del på endast el men kan samtidigt köras långa sträckor då bensinmotorn finns som backup.

Hyundai IONIQ var en bil Baws hade extra svårt att släppa efter provkörningen.

DELA

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn