maxxx

Inför säsongen 2017 byter Liseberg samarbetspartner på parkens hamburgerrestauranger. Ny partner är svenska Max – ett varumärke som har mycket gemensamt med Lisebergs eget.

Service, hållbarhetstänk och nöjda kunder kännetecknar såväl Liseberg som Max hamburgare. Därför var det kanske inte så konstigt att valet föll just på Max, när Liseberg skulle teckna nytt avtal för sina hamburgerrestauranger. Efter 16 år med Burger King i parken får nu Lisebergsgästerna en ny meny att välja från.

Max, vars utbud kännetecknas av såväl klassiska burgare som vegetariska och nyttiga alternativ, kommer att finnas på tre platser inne i nöjesparken från och med 2017.

– Det känns otroligt roligt att få samarbeta med just Max. Deras kvalitet, gedigna hållbarhetsarbete, syn på service och fokus på hälsosamma alternativ ligger helt i linje med Lisebergs övergripande arbete. Jag har svårt att se två varumärken som matchar varandra bättre, säger Thomas Sjöstrand, vice vd på Liseberg.

Från Max sida är man också mycket nöjda:

– Vi är givetvis stolta över att Liseberg har valt Max. Det finns många likheter mellan oss, bland annat hur vi arbetar för en mer hållbar värld. Det gäller klimat- och miljöarbetet men också det sociala engagemanget. Det känns otroligt kul att kunna erbjuda nöjesparkens besökare Sveriges godaste hamburgare nästa år, säger Christoffer Bergfors, Max Sverigechef.

Maxrestaurangerna öppnar i samband med Lisebergs vårpremiär i april 2017.

max

 

DELA
Världens bästa redaktion.

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn