apppp

Personer mellan 18 och 35 år, även kallade millennials, väljer allt oftare att göra aktiva val när det kommer till inköp. För att kunna spara eller helt enkelt lägga pengarna på fler roliga saker, väljer många att använda sig av appen Shopgun. Den gör att man på ett effektivt sätt kan hitta butikernas bästa deals.

Danskägda Shopgun är mer än bara en katalogiseringsapp. Användarna kan enkelt göra inköps- och önskelistor och sedan bläddra bland katalogerna för att hitta deals. Tack vare en smidig sökfunktion finner man enkelt alla butiker som har erbjudanden på just det man letar efter och man behöver på så sätt inte bläddra igenom varenda katalog. Vill man inspireras kan användaren bläddra i katalogerna och direkt dra en vara från katalogen till inköps- eller önskelistan.

Sedan starten år 2009 har Shopgun i hemlandet Danmark lyckats nå fler än 1,8 miljoner nedladdningar. I Sverige, där strategiskt samarbete finns med PostNord, har appen fler än 150 000 nedladdningar och 47 procent av användarna är så kallade millennials; personer mellan 18 och 35 år. Det är en grupp människor som troligtvis annars hade varit svåra att nå genom papperskataloger eller mailutskick, då de tar emot information på ett sätt som är mer integrerat i deras vardag.

Lax, kaffe och kyckling, tre varor som vanligtvis är relativt dyra, toppar listan på det som användarna oftast söker efter. Studenter och unga i karriären vill inte längre leva på nudlar; man vill kunna äta bra mat till bra pris. Med hjälp av appar som Shopgun planerar de sina inköp istället för att bara åka till närmsta matbutik och hoppas på det bästa.

Shopgun finns lättillgängligt i användarens telefon och underlättar ett aktivt liv, där man funderar på kvällsmaten medan man åker till jobbet och klämmer in inköpen efter träningen. I en tid då allt fler människor bryr sig om hållbar utveckling och dessutom inte önskar ta emot papperskataloger och reklam i brevlådan, landar Shopgun helt rätt.

Shopgun når en grupp unga, medvetna kunder; en grupp som växer allt mer för varje dag som går. De vet vad de vill ha och till vilket pris de vill ha det.

Klumpiga papperskataloger som ändå bara hamnar i återvinningen är historia; Shopgun är framtiden.

Mer info HÄR

DELA
Världens bästa redaktion.

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn