Under rubriken ’Creativity Reinvents The Classics’ lanserar NESCAFÉ Dolce Gusto en ny global kampanj i samarbete med världsstjärnan will.i.am. (även känd från Black Eyed Peas).

Den amerikanska hiphop-konstnären och GRAMMY-vinnaren will.i.am har tagit över NESCAFÉ Dolce Gustos Facebooksida. I alla fall de närmaste dagarna. Det sker som ett led i en kampanj där världsstjärnan tillsammans med NESCAFÉ Dolce Gusto hyllar kreativitetens förmåga att producera exceptionell kvalitet, och speglar musikvärldens kreativitet i konsten att laga välsmakande kaffe.

Samarbetet startar med en global kampanj och en 30-sekundersfilm som visar den internationella superstjärnan will.i.am i studion med NESCAFÉ Dolce Gusto. Will.i.am spelar in en unik nytolkning av Otis Reddings tidlösa hit ’(Sittin’ On) The Dock of the Bay’, medan NESCAFÉ Dolce Gusto mixar en klassisk kopp kaffe till en ny fantastisk kaffeupplevelse.

Som will.i.am. säger: ”There is nothing like being creative to reinvent a classic”.

Förutom kampanjfilmen får man också tillgång till en exklusiv intervju med will.i.am och NESCAFÉ Dolce Gustos barista, svenske Ola Persson. Under intervjun förklarar båda experterna i fyra steg hur de använder kreativitet till att återuppfinna klassiker inom sitt respektive område.

Efterfrågan på kvalitetskaffe och sofistikerade kaffeupplevelser ökar markant. Därför vill NESCAFÉ Dolce Gusto inspirera till hur man med kreativitet kan återuppfinna klassiker – och hur man kan skapa kaffeupplevelser som går utöver en klassisk kopp kaffe.

”NESCAFÉ Dolce Gusto har alltid varit ett otraditionellt kaffevarumärke: Vi strävar efter att tänja på gränserna och utmana kaffekategorin genom att uppfinna nya mått för kvalitet. Vi tror att när man arbetar med toppkvalitet så gör kreativitet hela skillnaden; Vi vill nå bortom den klassiska kaffeupplevelsen genom att återtolka den med en twist. På så sätt kan vi leverera en bättre kaffeupplevelse”, säger Anna-Klara Lindskog, Marketing Manager NESCAFÉ Dolce Gusto Nordics.

För will.i.am var samarbetet naturligt: ”Jag väljer att samarbeta med NESCAFÉ Dolce Gusto för att kampanjidén handlar om att utforska kreativitet, som är en viktig del av den jag är och vad jag gör. NESCAFÉ Dolce Gusto producerar kaffe av hög kvalitet och med en fantastisk smak, precis som jag drivs av att skapa musik av högsta kvalitet.”

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here