1

Whiskymärket HIGHLAND PARK fortsätter att utforska sitt vikingaarv och presenterar kampanjen Modern Day Viking Soul med Salong Betong-grundaren Daniel Beijner och stjärnkocken Robert Sandberg.

Magnus Eunson, som grundade Highland Park år 1798 på ön Orkney utanför Skottlands norra kust, var släkt med de första vikingapionjärerna och än idag finns en stor stolthet över varumärkets vikingaarv. Denna stolthet är påtaglig när Highland Park under november lanserar en ny kampanj under parollen Modern Day Viking Soul.

Med kampanjen Modern Day Viking Soul vill Highland Park gestalta sin positionering som ”The Orkney Single Malt with Viking Soul”. Detta gör de genom att lyfta dagens moderna vikingar – personer som vågat gå sin egen väg och haft modet att segla ut på okänt vatten för att nå sina drömmar. I två filmer får vi följa Salong Betongs grundare Daniel Beijner och den unga stjärnkocken Robert Sandberg, som båda representerar den vikingasjäl som är synonym med Highland Park.

Daniel Beijner är ena halvan av den karismatiska duon bakom framgångssagan Salong Betong som med lika del passion, ambition och envishet byggt ett imperium som kommit att utmana hur vi ser på entreprenörskap i allmänhet och tatueringssalonger i synnerhet. Robert Sandberg är kocken som med erfarenhet från Noma och Frantzén gjort sig ett namn som ett av de klarast lysande framtidshoppen inom svensk gastronomi. Med hög ambition och en aldrig sinande nyfikenhet representerar han en ny generation banbrytande kockar.

Som ansikten för kampanjen Modern Day Viking Soul får vi följa de båda männen på en resa som tar oss från Stockholm till Orkney i en berättelse om motivation, passion och drivkraft som särskiljer dem från andra och förenar dem med Vikingasjälen i Highland Park.

3

– Kampanjen är en hyllning till alla som följer sin passion och vågar gå sin egen väg. Vi haft nöjet och äran att samarbeta med två inspirerande personer som representerar Highland Parks värden väl. Både Daniel och Robert förkroppsligar den passion, nyfikenhet och kvalitetsmedvetenhet som även genomsyrar Highland Park. Vi har alltid varit stolta över att vår whisky särskiljer sig från andra – från tillverkningsprocessen till produkternas smak och karaktär. På samma sätt har Daniel och Robert, genom beslutsamhet och mod, valt sina egna vägar och därigenom skapat något fantastiskt. Det handlar inte bara om att uppnå något, utan att våga kasta sig ut. Det är det som gör dem till Modern Day Viking Souls, kommenterar Johanna Elshult, Nordic Brand Manager för Highland Park.

2

Kampanjen är framtagen av kommunikationsbyrån Patriksson Communication och bakom produktionen står det skandinaviska produktionsbolaget New Land.

DELA
Petter Axell

Högskoleutbildad copywriter och självutnämnd mästerskribent. En #brakille med alldeles för många bilder utan tröja på sin Instagram @petteraxell

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn