24

Baws tycker att det är tokviktigt att träna och att leva sitt liv i det sundaste. Därför vill vi förse er med olika träningsformer – vissa mer populära än andra. Träning handlar trots allt inte bara om att bara pallra sig iväg till ett gym och lyfta hantlar, du kan även hoppa i badbyxorna för att komma i form. Här har du 10 anledningar till varför du ska åka till simhallen.

När du simmar aktiverar du nästan alla stora muskelgrupper i kroppen.

Du förbränner massa kalorier utan att märka det. På gymmet får du oftast trängas bland andra svettiga personer, i poolen slipper du märka av ditt och andras svett samtidigt som du under hela passet känner dig uppfriskad av vattnet.

Du blir uthålligare vid variation av distans och intervall. Uthållighet är viktigt i alla sammanhang. Vi behöver inte nämna mer.

Du får en slimmad figur, vilken kvinna gillar inte en sexig simmarkropp? Nu är det meningen att man ska träna först och främst för sin egen skull och inte för någon annan, men det känns något bättre när man på till exempel stranden vet att tio topplessbrudar gapar efter ens v-formade rygg. Sannolikheten att de bjuder över dig på efterfest i deras hotellrum är stor.

Bastun efteråt. (Efter att man varit och simmat och alltså inte efter punkt 4) Har man kört ett riktigt hårt simpass finns det inget bättre än att sätta sig i bastun när man är klar och bara koppla av. Kan man dessutom koppla bort Bosse, 57 som sitter bekymmersfri med sin enorma pung på översta bastubänken är det ett plus.

Skonsam träning för både muskler, leder skelett och ja, hela kroppen så att säga. – Skaderisken är minimal. Visst kan du drunkna men det märker man väl också av i bästa fall.

Lugn och avkopplande inomhusträning.  Är man trött på att springa på löpbandet och tycker att det är för kallt utomhus är det en bra grej att gå till simhallen.

Kan man simma kan man träna! Har du inte simmat sedan mellanstadiet? Lugn! Simning är ju precis som med cykling, när man en gång lärt sig är det bara att köra på och komma igång.

Bränner i musklerna. Träningsvärk är lite oskönt, men känslan är peppande. Det ska kännas att man lever!

Du behöver ett enda klädesplagg och det är alltså det plagget som ska skyla dina genitalier. Eventuellt kan det vara bra att införskaffa simglasögon samt en pulsklocka. (vattentät såklart) På så vis kan du lätt mäta din puls under simningens gång för att se till att den ligger bra till. Lagom är att ligga på ca 80 procent av ens maxpuls. Simglasögon är skönt att ha då du slipper få svidande röda ögon och känna dig som när du var liten och fick schampo i ögonen.

En viktig sak att poängtera är tekniken. För att få ut det mesta av din simning är det bra om du har rätt teknik. Övning ger färdighet och variation varar längst!

DELA
Världens bästa redaktion.

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn