dejt

Enligt en ny Sifo-undersökning från Renault upplever 4 av 10 singlar att dagens nätbaserade dejtingsamhälle är ytligt och varannan upplever det som svårt att lära känna en person på djupet. För att vända upp och ner på den ytliga dejtingscenen söker Renault nu singlar till ett nytt dejtingexperiment – Dating Reversed – där man får träffa både föräldrar och exet innan dejten.

Att söka efter kärleken på nätet är populärare än någonsin bland svenska singlar. Sverige är också känt som ett av världens mest singeltäta länder och enligt Renaults nya Sifo- undersökning lever en fjärdedel (25 procent) singelliv. 4 av 10 (39 procent) har någon gång dejtat via nätet/appar, men samtidigt upplever fler än 4 av 10 (42 procent) av alla svenska singlar att nätdejting* är ytligt. Nära hälften (48 procent) av alla som nätdejtar tycker också att det är svårt att lära känna en person på djupet.

Nu lanserar Renault omvänd dejting, så att man snabbare kan lära känna sin dejt på djupet. Det innebär att man först får träffa till exempel familjen, kompisarna eller exet innan man träffar dejten.

– Dejtingscenen är större än någonsin, men många upplever den också som ytligare än någonsin. En bil är ett av de få ställen där man fortfarande kan prata ostört och ogenerat – därför är det en spännande tanke att en bil nu kan vända upp och ner på det ytliga i ett nytt dejtingexperiment. Vi hoppas att det finns några modiga singlar där ute som är redo att testa hur man kan lära känna en person på ett nytt sätt, säger Annelie Söderberg på Renault.

Nära hälften av alla singlar (44 procent) söker äkta kärlek och/eller giftermål när de nätdejtar. Men det är endast en av sju (14 procent) som någonsin har inlett ett seriöst förhållande med en person de träffat via nätet.

Sök till Renault Clios dejtingexperiment Dating Reversed genom att KLICKA HÄR

DELA
Världens bästa redaktion.

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn