I måndags lanserade spelbolaget Betsson kampanjen Visafärgerna där fotbollsfans själva kan välja vilket Allsvenskt lags färger och budskap som ska synas på cirka 60 annonsskyltar i Stockholm. Med hjälp av din mobiltelefon kan du som supporter kostnadsfritt byta bakgrund till AIK, Malmö FF, Djurgården eller något annat av Allsvenskans 16 lags färger. Det lag med högst antal övertagna skyltar vinner ett tifo värt 30 000 kr. 

För första gången någonsin, med start måndag den 27 mars, genomförs nu en kampanj där supportrar har möjlighet ändra annonsskyltar i realtid. Betsson uppmanar nu alla fotbollsfans att visa sin kärlek till sitt favoritlag i Allsvenskan på 57 annonsskyltar i Stockholm. När supportern står inom tio meter från en skärm kan han eller hon genom att aktivera en kod i mobiltelefonen byta bakgrund till exempelvis Hammarbys lagfärger. Skylten förblir därefter grönvit tills nästa supporter tar över för sitt lags räkning.

Baserat på antalet deltagare kommer Betsson ta fram statistik på vilket lag som är favoriter i Stockholm, ända ner på enskilda stadsdelar.

– Själva andan i svensk fotboll ligger i supporterkulturen och vi vill ge alla fans möjligheten att visa sin kärlek. Det ska bli spännande att se vilket svenskt lag som får flest byten. Vem vet, kanske är det IFK Göteborg som är Stockholms mest populära Allsvenska lag, säger Raúl Valencia López på Betsson.

Kampanjen pågår till och med den 9 april. Då kommer det lag vars supportrar har tagit över flest skärmar att vinna ett bidrag till tifo värt 30 000 kr. Så det gäller att alliera sig med sina supportervänner för att pryda så många skärmar som möjligt. Samtliga fans som deltar får även upp till 1 000 kr i gratisspel hos Betsson.

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here