tran

Våren är i annalkande och de extra timmarna solljus vi exponeras för varje dag bidrar med välbehövlig extraenergi till träningen. Vill man få maximal utväxling av denna omständighet är det ingen dum idé att slå två flugor i en smäll – och helt enkelt förlägga delar av sin träning utomhus under dagens soligare timmar!

Om kreativeten tryter tänkte vi presentera lite olika förslag på träningsaktiviteter som passar bra att utföras utomhus. För att erbjuda en så bred variation som möjligt omfattar våra tips både lättare och tyngre övningar. För din bekvämlighets skull har vi kategoriserat dem efter vilken muskelgrupp de primärt tar på.

Idag kör vi bröst, axlar & triceps.

Armhävningar
En klassiker som fungerar lika bra nu som den gjorde för 100 år sedan. Hitta en plan horisontell yta och lägg dig på mage. Placera händerna i marken med ett axelbrett avstånd, upp på tå och spänn kroppen så att den är i en rak linje från hälarna till axlarna. Böj sedan armbågarna tills bröstkorgen vidrör marken, pressa dig sedan upp till startposition. Repetera så många gånger du orkar.

Bänkdips
Tricepsmördare som går att göra nästan var som helst. Hitta en bänk, trappa eller annat fast föremål i lämplig höjd. Sätt dig på föremålet och hitta ett grepp med händerna på dess främre kant. Sänk ned kroppen framför objektet tills du uppnår en 90-gradig vinkel i armbågsleden, pressa dig sedan upp till utsträckta armar. Repetera så många gånger du orkar.

Handstand push-up
Denna övning kräver en hel del överkroppsstyrka, ta hjälp av en kompis om du inte klarar att utföra den på egen hand. Hitta en vägg, ett träd eller annat fast vertikalt objekt och ställ dig på händer med fötterna lutandes mot det för att hålla balansen. Starta med utsträckta armar och sänk ned kroppen genom att böja på armarna tills huvudet vidrör marken. Pressa dig sedan upp till utsträckta armar igen. Repetera så många gånger du orkar.

Armcirklar
Underskattad övning som kan få det att brännas rejält i axlarna. Sträck armarna rakt ut åt sidorna så att du har en 90-gradig vinkel mellan överarm och torso. Utför sedan långsamma cirkelrörelser, först medurs sen moturs. Variera storleken på cirklarna. Håll ut och fortsätt tills du verkligen inte orkar hålla upp armarna längre.

DELA
Världens bästa redaktion.

LÄMNA ETT SVAR

Skriv kommentar!
Ange namn