Tilde Fröling har anlitats som programledare av MTR-koncernen i Hongkong för en engelskspråkig kampanj med matprogrammet Tilde’s Food Challenge.

I programmet åker Tilde tunnelbana runt staden och testar olika lokala delikatesser såsom komage, kycklingfötter och stinkande tofu. 

Tilde’s Food Challenge kommer att visas i Hongkongs tunnelbana, som drivs av MTR, på Hongkongs internationella flygplats samt på MTR:s globala Youtubekanal.

Tilde utmanar alla som är sugna på spännande smakupplevelser att följa i hennes fotspår.

Till filmen finns en kampanjsajt där man kan delta i en tävling och vinna resor och en veckas hotell i Hong Kong till ett värde av cirka 150 000 kronor. TÄVLA HÄR

MTR både bygger och driver tunnelbanesystemet i Hongkong. Det rankas som ett av världens absolut bästa tunnelbanesystem med en punktlighet på 99,9 procent. Idag utvecklar MTR kollektivtrafik och stationer på tre kontinenter. I Sverige driver MTR Stockholms tunnelbana och snart också pendeltågen på uppdrag av SL, samt snabbtåg mellan Göteborg och Stockholm under varumärket MTR Express.

– Det är roligt för oss på MTR i Sverige att Hongkong valt just Tilde Fröling som programledare för den här globala satsningen. Vi arbetar med Tilde sedan tidigare och vet hur duktig hon är, säger Åsa Elm, Kommunikationschef MTR Nordic.

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here