bl

Idag börjar en av tre relationer på en dejtingtjänst. Vi swajpar, likear och hittar på så vis vår perfekta match online.  Samtidigt omsätter nätdejtingsbranschen 40 miljarder varje år – med en årlig tillväxt på 5-10 procent årligen. BD Global Community har sett den starka potentialen och lanserar nu en affilitatetjänst på toppdomänen BlindDate.com och du kan bli delägare!

— Det finns en nästintill obegränsad potential inom affiliatebranschen. Exempel på detta är företag som Sveacasino inom spelbranschen och internationella Catena media, som är noterade på Stockholmsbörsen och värderat till cirka 7 miljarder kronor. Våra starka domännamn ger oss möjligheten att göra motsvarande i vår bransch med potential att etablera vårt varumärke som marknadsledande. Det finns få konkurrenter med ambitionen att bli ett lika starkt hjälpmedel inom individanpassad nätdejting som vi. Vi vill erbjuda marknaden ett tryggt verktyg där såväl målgrupp som prisklass är individuellt anpassad, samtidigt som dejtingaktörerna genom oss kan öka sitt flöde av nya medlemmar, säger Magnus Hyltingö, styrelseledamot och storägare i BD Global Community, samt medgrundare av spelbolaget Videoslots.com.

BlindDate.com tecknar affiliate-avtal med dejtingsajter, gör en tydlig beskrivning av varje tjänst och länkar sedan vidare till den faktiska hemsidan. Besökare som kommer från deras domän till utvalda dejtingsajter ger då en ekonomisk kick-back. Det BlindDate.com gör är att beskriva, sortera och länka vidare. Samma bolag, BD Global community,  driver också en egen nätdejtingstjänst med namnet BlindDater. Detta gör att de sitter på två starka domäner inom nätdejtingsbranschen, som båda är värda mångmiljonbelopp. När VDn Mikael Löfberg köpte domänerna för 20 år sedan kunde han bara drömma om vilken storaffär det skulle komma att bli.

De lanserades sin nysatsning inom affiliate för två år sedan och BlindDate.com har för tillfället avtal med mer än 60 dejtingsidor i USA, Kanada och Storbritannien. Men de planerar att växa till länder i Europa under början av 2019 och vara börsnorerade inom 3-5 år.

Just nu tar de in pengar via en crowdfunding på FundedByMe för att kunna stärka sin position på marknaden. Efter att ha haft kampanjen live i mindre än en vecka är de redan 83% finansierade och med över en månad kvar av rundan finns fortfarande gott om tid att bli en del av företaget som siktar på att bli marknadsledande inom affiliate i dejtingbranschen.

LÄS MER HÄR

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.