uni

UNIQLO, den japanska globala klädkedjan, avslöjar idag planerna på att öppna en butik på den svenska marknaden hösten 2018. Belägen i hjärtat av Stockholm, intill historiska och populära Kungsträdgården, kommer den nya butiken och dess fyra våningar med en total yta på 1,580 kvadratmeter att erbjuda LifeWear till män, kvinnor och barn. 

LifeWear är UNIQLOs unika filosofi som innebär att skapa perfekta och bekväma kläder som möter alla människors behov i vardagen. Kläderna är högkvalitativa, funktionella och tillgängliga för alla. Med en strävan efter ständig förbättring finns LifeWear tillgängligt i en mängd olika färger och modeller skapade för alla människor i olika åldrar.

”Vi är oerhört stolta och känner en stor ära inför vår lansering i Sverige under 2018, året som också innebär 150 år av diplomatiska relationer mellan Japan och Sverige”, säger Tadashi Yanai, Chairman, President & CEO, Fast Retailing.

“Vår introduktion på den svenska marknaden innebär också vår första etablering i Norden vilket stämmer väl överens med våra planer på fortsatt expansion i Europa. Sverige är en av världens mest innovativa nationer och är ett land som uppskattar såväl teknologi som design och är ledande inom modern livsstil. Jag hoppas att det svenska folket kommer att ta till sig vårt koncept LifeWear och göra det till sitt”, tillägger han.

UNIQLO Kungsträdgården kommer att ta över byggnaden som är känd som Sverigehuset. Huset har ritats av Stockholmsfödda Sven Gottfried Markelius, en av Sveriges mest inflytelserika moderna arkitekter. Sverigehuset stod färdigt år 1969 och den nya butiken strävar efter att bevara byggnadens historiska estetik.

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.