33

Sedan i höstas går Woolrich kampanjer under namnet Woolrich: American Soul Since 1830’, ett koncept som ska visa på varumärkets amerikanska arv som det första ytterplaggvarumärket och pionjärer av amerikansk workwear. Första kampanjen (AW18) frontades av Ms. Lauryn Hill och fokuserade på skapare som definierar amerikansk innovation.

SS19 fortsätter i samma spår men fokuserar på framtiden! Elever från NYU Tisch School of the Arts inom dans, film och musik frontar kampanjen och visar på Woolrich arv som pionjärer för workwear ur ett modernt perspektiv. Kampanjen reflekterar den kärna som förbinder Woolrich med det förflutna och framtiden. Woolrich jobbar otroligt hårt med att skapa moderna silhuetter av sin autentiska stil och gamla modeller. Kampanjen visar också på Woolrich passion för unga talanger inom konst och framtidens visionärer.

Som en del av kampanjen har Woolrich även skänkt ett bidrag till sidoprojektet NYC Tisch Future Artists, en gratis 14-veckors upplevelse och utbildning för gymnasieelever som saknar tillgång till utbildning inom konst och som traditionellt sätt är underrepresenterade i branschen.

11 22

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.