woll

Woolrich lanserar under Pitto Uomo 94 sin nya linje Woolrich Outdoor Label, en helt ny linje de skapat tillsammans med japanska sportvarumärket Goldwin.

I oktober 2017 gick Goldwin Inc in i bolaget Woolrich International med en minoritetsandel och lanserar nu för SS19 sin första kollektion tillsammans. Goldwin är ett av de mest avancerade varumärkena inom techkläder och representerar en ny milstolpe för Woolrich globala tillväxt.

– Detta är ett nytt kapitel för Woolrich. Eftersom kärnan i varumärket varit en produkt tillverkad i ull, kommer vi nu att öka vårt erbjudande med tekniska performanceplagg för en ny generation outdoor-entusiaster, säger Andrea Cané, Creative Director på Woolrich.

Kollektionen är designad för utomhusaktiviteter – allt skogsvandring, strömfiske och bergsklättring – och syftar till att arbete med naturen istället för att motverka den. En samexistens mellan mänskligheten och naturen.

Se fler bilder och läs mer HÄR

wol2

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.